FAQ

Är medicinerna i eran lista märkespiller?

Alla mediciner man kan se i våra produktlistor är generiska.

Vad betyder termen “generisk”? Ger generiska läkemedel likadan effekt som märkesmedicinerna gör?

Olikheten mellan en märkesmedicin och ett generiskt läkemedel ligger i formen, namnet, priset och färgen. Ett generiskt läkemedel får oftast sitt namn till följd av den aktiva ingrediensen medan en tillverkare använder ett varumärke. Hursomhelst kan en producent inte ha ett patent på ett visst kemiskt medel, det är därför producenter av generiska läkemedel lagligt kan tillverka den så kallade generiska medicinen. De är samma kemiskt och eftersom den aktiva ingrediensen är helt lik så har de samma medicinska effekt. Således, köper man en generisk medicin betalar man mindre men får samma resultat. Men vi borde nämna att endast när du följer alla anvisningar från din vårdgivare får du den avsedda effekten.

Varför är generiska läkemedel så billiga?

Till skillnad från generiska läkemedel så består en betydande del av utgifterna som ursprungliga tillverkare av märkesläkemedel ådragit sig, för utveckling, reklam och forskning. Avgiften för att få FDA-godkännande ensam i USA är mycket stor. Producenter av generiska läkemedel behöver ej absorbera eller återvinna dessa kostnader. Följaktligen kan betydande kostnadsbesparingar överföras till dig.

Era piller ser inte ut som märkesmedicin. Pillren jag har fått har ett annat namn tryckt på dem. Varför?

Som vi redan har nämnt, att ingen producent kan ta ut ett patent på ett kemiskt medel. Således kan generiska piller ha precis likadana aktiva ingredienser som märkespillren. Dock kan utseende och namn (form och färg) på mediciner vara och är alltid patenterade och bör behandlas som immateriella rättigheter. Således, vid användning av namnet och formen på märkespillren så kommer en producent som tillverkar generiska läkemedel anklagas för intrång i upphovsrätten. Det är därför generiska piller har olika utseenden, de har en annan färg och form jämfört med ett märkespiller.

Hur kan jag vara säker på kvaliteten på de piller som ni erbjuder?

Den höga kvaliteten på de mediciner vi erbjuder är vår högsta prioritet. Logiken är oerhört simpel: desto bättre kvalitet det är på varorna, desto fler kunder har vi. Därför är vi mycket uppmärksamma och selektiva i valet av leverantör, kvaliteten på varorna provas ordentligt och dokumentationen kontrolleras noggrant. Läkemedlen framställs i Indien av ett indiskt statligt licensierat, indiskt FDA-godkänt företag.

Vad är hållbarhetstiden för pillren?

Utgångsdatumet anges på varje förpackning. Det skiljer sig åt vid olika mediciner. Hållbarhetstiden är 2 år från tillverkningsdatumet och kan skilja sig från olika mediciner beroende på när de tillverkades.

Måste jag ha ett recept för att kunna beställa från er?

Vissa varor som finns tillgängliga på vårt apotek kräver ett giltigt recept. Om lagen i ditt land eller område kräver att du får ett recept på någon av de varor som du har tänkt att köpa, kommer du att bli ombedd av vår kundsupport att skicka det efter att du har fullbordat beställningen.

Vänligen observera att vi behöver ett giltigt recept för din beställning. Du kan faxa den till eller skicka en skannad kopia till e-posten . Observera att om du inte tillhandahåller ett giltigt recept inom tre dagar kommer din beställning inte att behandlas.

Vi rekommenderar starkt att du rådgör med din läkare innan du beställer, detta för att vara säker på att den medicin du ska beställa är den du behöver.

Hur gör jag för att beställa från er?

OBS: Vi godtar endast beställningar som görs via webbplatsen. Vi godtar inte beställningar som görs via e-post eller telefon.

Om du vill beställa en produkt från oss ska du göra följande:

  1. Välj den produkt du vill köpa genom att klicka på knappen “Köp nu”
  2. Välj den mängd av produkter du vill köpa
  3. Klicka på “Kassa”
  4. Fyll i önskad orderinformation
  5. Kontrollera alla fält, produktmängd och tryck på knappen “Skicka transaktion”
  6. Om beställningen godtas kommer du att se ett meddelande på skärmen och orderbekräftelsemeddelandet kommer att skickas automatiskt till den e-postadress som du angav. Detta meddelande är mycket viktigt, om du inte får det inom tio minuter, meddela oss så skickar vi det igen.

Vilka betalningsmetoder har ni?

Vi har följande betalningsmetoder:

  • Betalning med kreditkort

När kommer pengarna att dras?

Beställningsproceduren utförs på följande sätt:

  1. Så fort du fyller i formuläret på kassasidan och trycker på knappen “Skicka” så överförs informationen till vårt behandlingscenter där det kontrolleras och följaktligen debiteras kreditkortet.
  2. Så fort betalningen är godkänd, godkänns och behandlas din beställning.

Är det säkert att ge ut mina kreditkortsuppgifter på eran webbplats?

Vi tar våra kunders säkerhet på allvar och tar därför rimliga åtgärder för att skydda din information. För att skicka beställningen omdirigeras du till den säkra ordersidan. Sidans säkerhet kan enkelt kontrolleras: en symbol som är lik ett hänglås visas längst ner i de flesta webbläsarfönster, detta visar att informationen som du angiver i formuläret är SSL- (Secure Socket Layer) krypterat när den överförs till vårt kreditkortsbehandlingsföretag. Glöm inte att en säker sida börjar med “https:” medan osäkra sidor börjar med “HTTP:” utan “s” i slutet.

Förutom webbläsarsäkerhet så kontrolleras våra servrar varje dag för möjliga säkerhetsrisker av välrenommerade företag som McAfee och WebSafe.

Levererar ni till mitt område?

Beställningarna skickas till nästan alla länder i världen, med undantag för några länder i Asien.

Var skickas pillren från?

Läkemedlen tillverkas i Indien, således behandlas och skickas beställningarna även därifrån.

Vilka paket använder ni? Måste jag registrera mig för leveransen?

Din integritet är mycket betydelsefull för oss. Din beställning skickas i ett diskret kuvert som kommer att lämnas i din brevlåda. Du kommer inte att behöva registrera dig för beställningen om den skickas av Standard Post.

Skickas min beställning samma dag som jag köper?

De produkter vi säljer finns på lager för omedelbar leverans. Vi måste dock kontrollera din beställning först för att se till att fraktinformationen är korrekt, efter det att produkten du har beställt är packad och endast då skickas den ut. Alla dessa procedurer tar cirka 1-2 dagar.

 

LeveransalternativPriserLeveransSpårning
Express Internationell Post$305-9 dagarja
Standard Internationell Flygpost$1010-21 dagarnej

 

Vad är fraktkostnaderna?

Fraktkostnaderna kan skilja sig åt beroende på det leveransalternativ som du väljer, destinationsland och mängden produkter som du beställer. För att ta reda på fraktkostnaden, lägg till önskade produkter i kundvagnen och fortsätt sedan till kassan.

Kan min beställning försenas vid tullen?

Om detta inträffar så kommer du att bli informerad. De ber mottagaren att komma och ge tillåtelse för att undersöka paketet. Efter det borde du få dina produkter. Om du har problem med att få din beställning, vänligen meddela oss så gör vi vårt bästa för att försöka lösa problemet.

Vad sker om paketet har skador eller att något fattas?

I detta fall bör du ta kontakt med vårt supportteam och berätta om problemet. Vi kommer antingen att skicka paketet igen eller betala tillbaka din betalning. Se våra riktlinjer för ytterligare information.

Observera att om din beställning består av 90 piller eller mer, kommer beställningen att skickas i flera paket.

Hur mycket måste jag betala om ni skickar produkten igen?

Vi levererar produkten igen utan extra kostnad. Inga extra avgifter kommer till.